Mediassa sanottua

Lue mitä HS, New York Times ja Washington Post, Harward Medical School, CNN, Wall Street Journal jne. kertovat tästä uutuudesta. Katso myös TV-pätkiä aiheesta.
Lue lisää >>

Facebook

Käyttäjäkokemuksia

S&A messuilla ja Työterveyspäivillä testaajien kävellessään kirjoittamia kommentteja:
"No mut täähän toimii!!!"
JA
"Tällainen täytyy saada!"
JA
"Mahtavaa ja tulee liikuntaa!"
JA
"Oho, onpa kivaa! Tosi hyvä."
100% arvioista oli myönteisiä!
Pitkäaikaisten käyttäjien mielipiteitä:
"En hikoile. Pystyn kirjoittamaan ja lukemaan ongelmitta. En ole hengästynyt puhelimessa. Mikä tärkeintä, olen energisempi töissä."

Mediassa sanottua

Kävelypisteen vaikutuksista työtehoon, luovuuteen, yleiseen aktiivisuuteen ja terveyteen on tehty useita tutkimuksia maailman huippuyliopistoissa, kuten Stanfordissa (maailman yliopistojen ranking-listan nro 2) ja Harwardissa. Alla on useita kirjoituksia eri tutkimuksista ja niistä löytyvät myös linkit itse tutkimuksiin.
Tässä muutamia avainseikkoja tutkimuksista:
  • Työteho paranee Kävelypistettä käytettäessä (n. 8%)
  • Luovuus paranee merkittävästi (n. 60%)
  • Yleinen aktiivisuus lisääntyy
  • Työtekijöiden välinen kommunikaatio paranee
  • Sairaspoissaolot vähenevät
  • Työtyytyväisyys paranee
  • Kalorinkulutus lisääntyy ja paino laskee
  • Hankinta on työyhteisöille taloudellisesti järkevää
  • Tuki- ja liikuntaelinvaivat vähenevät
  • Vakavien sairauksien riski laskee merkittävästi

Helsingin Sanomat

Toimistotyöt sujuvat kävelymatollakin otsikoi Hesari testattuaan Kävelypistettä Sanomatalossa päivän ajan. "Palaverien pilkkoman päivän aikana kävelen työpisteelläni tunnin ja 15 minuuttia. Koneen mukaan olen ottanut 5 612 askelta. Koneen mukaan töiden ohessa kävely kulutti 221 kilokaloria eli puolen tunnin jumpan verran."  "Ehkä tämä ei ole ihan niin pöhkö idea kuin miltä se ensisilmäyksellä näyttää." Lue koko raportti oranssista otsikkolinkistä.

CNN

Lue linkistä CNN toimittajan kokeiluraportti. Skeptikosta faniksi!
Ajatus tuntui oudolta ja on myönnettävä, että olin epäileväinen. Pystyisinkö muka oikeasti työskentelemään tietokoneella kävellessäni? Päätin kuitenkin kokeilla. Liike tuntui heti luonnolliselta ja 10 minuutin jälkeen olo oli rauhallinen ja jopa Zen-tyyppinen. Rakastin sitä. Mieleni oli kirkas ja olin rentoutunut.
20 minuutin kuluttua olin tehnyt haastattelun, saanut liikuntaa, olin virkistynyt ja valmis uusiin tehtäviin. En enää ole skeptikko. Soitan pomolleni ja pyydän tällaista toimistolleni. Jos ei työntekijä ehdi lähteä liikkumaan, tuodaan liikkuminen hänen luokseen.

Wall Street Journal, SmartMoney

"Keskittyminen paranee, samoin energiataso ja hyväntuulisuus lisääntyvät. Ei ole yllätys, että työnantajat ottavat Kävelypisteen innolla vastaan. Ken Kemker, IT-päällikkö Kimball International yhtiössä sanoo, että yli puolet hänen osastonsa 60 työntekijästä käyttää vapaaehtoisesti yrityksen Kävelypisteitä. Hallinto on vuorossa seuraavaksi. Työtehon laskemista ei tarvitse pelätä. Kemker  sanoo, että "unelmointi ei onnistu kävellessä, toisin kuin toimistotuolilla". Dow Jones & Company Inc, Smartmoney, Anne Kadet

New York Times

"Tuolisi on vihollisesi. Ei auta vaikka kävisit lenkillä joka aamu tai käyt salilla säännöllisesti. Mikäli vietät suuren osan päivää istuen - autossa, toimistolla, sohvalla - sinulla on kohonnut ylipainon riski, samoin kuin riski sairastua diabetekseen, erilaisiin syöpätauteihin ja sydäntauteihin ja lopulta riski aikaisesta kuolemasta. Istumalla et kuluta energiaa ja siksi lihot ja lihaskunto rapistuu. Lisäksi istuminen saa kehon tekemään pahoja asioita elimistölle.  Veren rasvat eivät muutu energiaksi ja rasvaa kertyy elimistöön. Toisin sanoen, riippumatta siitä kuinka kiivaasti kuntoilet, istuminen pitkiä ajanjaksoja päivässä on sinulle epäterveellistä. (N.Y.T. 23.2.2010)

"Kävely ei tee hyvää vain koirallesi. Se tekee hyvää myös aivoillesi." (N.Y.T. 7.2.2011) 

Harward Medical School

Harwardin professori Dr. I-Min Lee julkaisi vuonna 2012 ryhmänsä kanssa tulokset maailmanlaajuisesta tutkimuksestaan istumisen terveysvaikutuksista. Päätelmä oli, että istuminen on uusi tupakka. Tutkimuksen mukaan istuminen aiheuttaa vuosittain 5,3 miljoonaa kuolemaa. Tupakan vastaava luku on 5 miljoonaa. Tutkimus osoitti, että joka kymmenes kuolema maailmassa on seurausta liiallisesta istumisesta.
Lääke epidemiaan oli yksinkertainen: pyrstö ylös penkistä. Liikkuminen on plussaa, mutta istumista kannattaa ehdottomasti välttää. Lue tästä CBS News:in artikkeli asiasta.

Stanford University

Stanfordin yliopiston tutkimuksessa verrattiin kävelevien ja istuvien ihmisten luovuutta keskenään. Perinteisin luovuutta testaavin tehtävin toteutetussa tutkimuksessa kävelevät ihmiset tuottivat 60% enemmän luovia ratkaisuja kuin istuvat. Tutkijoiden mukaan mm. Applen edesmennyt perustaja Steve Jobs tunnettiin kävelykokouksistaan, samoin kuin Facebookin perustaja Mark Zuckerberg. Nyt aletaan ymmärtää miksi. Lue tästä lisää...

US Public Health Services, Mayo Clinic

Vuoden kestäneessä tutkimuksessa selvitettiin kävelypisteen vaikutusta työn tuottavuuteen ja työntekijöiden aktiivisuuteen. Loppupäätelmänä todettiin, että työn tuottavuus parani merkittävästi (noin 8%) ja työntekijöiden yleinen fyysinen aktiivisuus lisääntyi. Tutkijat toteavat, että kustannuslaskelmien perusteella vaikuttaisi siltä, että työyhteisöjen olisi taloudellisesti järkevää hankkia kävelypisteitä työntekijöilleen. Lue tästä lisää...

Tässä alla ABC ja Wall Street Journal videot

Katso ABC TV:n raportti

Wall Street Journal Smartmoney